Vanliga frågor

Allmänna frågor om tjänsten:

Vad innebär byMétis Cancellations tjänst?

Vår tjänst innefattar att upprätta och skicka ett uppsägningsbrev för att säga upp prenumerationer och avtal i ditt namn. För mer information om vem vi är och vad vi gör, besök vår 'Om oss'-sida.

Hur fungerar byMétis Cancellations?

byMétis Cancellations hjälper till med att avsluta prenumerationer eller avtal genom att skapa och skicka uppsägningsbrev i ditt namn till företagen där du vill säga upp en prenumeration eller ett avtal. Du ger oss nödvändig information, vi upprättar uppsägningsbrevet och du kan antingen använda brevet kostnadsfritt eller låta oss skapa, skriva ut och skicka brevet åt dig mot en all-inclusive avgift på 400 kr..

Vad kostar det att skicka ett uppsägningsbrev via byMétis Cancellations?

Vi tar ut en all-inclusive avgift på 400 kr. för att upprätta, skriva ut och skicka ditt uppsägningsbrev.

Får jag en fysisk kopia av mitt uppsägningsbrev hemskickat?

Nej, uppsägningsbrevet skickas direkt till företaget där du vill säga upp din prenumeration eller ditt avtal. Vi kan dock skicka dig en digital kopia av uppsägningsbrevet via e-post på begäran. Mer information om detta finns i nästa fråga.

Kan jag få en kopia av uppsägningsbrevet?

Absolut, en kopia av uppsägningsbrevet bifogas i bekräftelsemailet som du får kort efter att du har använt vår tjänst. Kontrollera även din skräppostmapp om du inte hittar e-mailet direkt. Om du vill ha en kopia igen, skicka gärna ett e-mail till support@bymetis.se och vi kommer att skicka dig en kopia av uppsägningsbrevet kostnadsfritt.

Blir uppsägningsbrevet verkligen skickat?

Absolut, så snart vi har mottagit din beställning ser vi till att det skickas iväg.

Vad gör jag om jag ser ett fel i mitt uppsägningsbrev?

Skicka oss ett meddelande på support@bymetis.se så kommer vi att korrigera felet. Om brevet redan har skickats kommer vi kostnadsfritt att skicka ett nytt uppsägningsbrev till det berörda företaget.

Är de företagsadresser som ni använder korrekta?

Vi har samlat in all företagsinformation och kontrollerar den regelbundet. Om du hittar ett fel, meddela oss gärna.

Kan jag använda byMétis Cancellations för alla typer av prenumerationer eller avtal?

Ja, byMétis Cancellations stödjer dig vid uppsägning av olika prenumerationer och avtal. Oavsett bransch eller typ av tjänst hjälper vi dig gärna.

Vad gör jag om min fråga inte finns med i FAQ:en?

Skicka ett e-mail med din fråga till support@bymetis.se så försöker vi svara inom 3 arbetsdagar.

Hur kan jag uttrycka min nöjdhet med er tjänst?

Vi uppskattar feedback från våra kunder mycket. Du kan dela dina erfarenheter genom att skicka ett e-mail till support@bymetis.se.

Har byMétis Cancellations partnerskap med specifika företag eller tjänster?

Nej, byMétis Cancellations är helt oberoende och har inga partnerskap med de företag vi skickar uppsägningsbrev till i ditt namn. Vår tjänst är utformad för att skicka dina uppsägningar lagligt och direkt från dig till de berörda företagen.

Frågor om betalning och fakturering:

Hur och när får jag fakturan?

Du får fakturan via e-post, 14 dagar efter att uppsägningsbrevet har skickats, med en betalningsfrist på 14 dagar.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

Betalning kan göras med via länken i vårt faktura-e-mail.

Kan jag betala i avbetalningar?

Ja, för delbetalning kan du kontakta oss via support@bymetis.se. Vi undersöker tillsammans med dig möjligheterna för en lämplig betalningsplan som passar din situation.

Efter att uppsägningsbrevet har skickats:

Hur lång tid tar det innan mitt uppsägningsbrev når organisationen?

Efter att vi har skrivit ut och skickat ditt uppsägningsbrev kan det ta några dagar till några veckor innan det når organisationen, beroende på postleveransen och destinationslandet.

Hur vet jag att mitt uppsägningsbrev har behandlats?

Av erfarenhet vet vi att företag vanligtvis svarar inom trettio dagar för att bekräfta om uppsägningen var framgångsrik eller om ytterligare information krävs. Vår roll är att se till att ditt brev upprättas och skickas noggrant. För frågor om hanteringen efter att brevet har skickats rekommenderar vi att du kontaktar det berörda företaget direkt. De kan ge dig den mest aktuella informationen om statusen för din uppsägningsbegäran.

Måste jag bekräfta min uppsägning separat hos organisationen?

I de flesta fall behövs inte detta. När vi har skickat ditt uppsägningsbrev betraktas det som en giltig uppsägning.

Skickas mitt uppsägningsbrev automatiskt till organisationen?

Ja, om du väljer att låta oss skicka ditt uppsägningsbrev kommer det att skrivas ut, frankeras och skickas direkt till organisationen.

Kan jag avbryta mitt uppsägningsbrev efter att det har skickats?

Eftersom vår process är helt automatiserad kan uppsägningsbrev som har skapats och skickats inte avbrytas eller återkallas. Vid tidpunkten för din begäran har byMétis Cancellations redan utfört tjänsten genom att noggrant upprätta och skicka brevet. Om du ändå bestämmer dig för att avbryta uppsägningen efter att den har skickats rekommenderar vi att du kontaktar företaget som brevet har skickats till. De är den enda part som eventuellt kan vidta åtgärder för att tillmötesgå din begäran.

Vad kan jag göra om min uppsägning inte accepteras?

Om din uppsägning av någon anledning inte erkänns är det bäst att kontakta den berörda organisationen direkt för klarhet. De kan förklara varför din uppsägningsbegäran inte har accepterats. Kom ihåg att vår roll begränsar sig till att stödja dig med att upprätta och skicka uppsägningsbrevet; därefter ligger ansvaret för hanteringen hos det berörda företaget. Tyvärr kan vi inte ge insyn i de efterföljande processerna hos organisationen själva.

Kontakt med byMétis Cancellations:

Hur kan jag kontakta er kundtjänst?

Vi är bäst nås via e-mail. Skicka ett e-mail till support@bymetis.se för alla dina frågor. Vi svarar vanligtvis inom 3 arbetsdagar.

Är det möjligt att kontakta er skriftligen?

Ja, för brevkontakt finns vi tillgängliga. Vänligen adressera dina brev till nedanstående adress. Observera att denna adress endast är avsedd för post och inte för personliga besök.

Är byMétis Cancellations registrerat hos Nederländernas handelskammare?

Ja, vårt företag är registrerat i Nederländerna under handelskammarnummer: 89361881. Denna registrering bekräftar vår officiella status och affärsmässiga närvaro, inte bara inom Nederländerna utan också för att betjäna kunder utanför Nederländerna.

Kan jag inte nå byMétis Cancellations på telefon?

På byMétis Cancellations har vi valt att genomföra all vår kundkommunikation via e-post och post. Detta hjälper oss att bedöma och svara på frågor och förfrågningar effektivt och noggrant. E-post tillåter oss att noggrant dokumentera varje förfrågan och ge omfattande svar, vilket bidrar till bättre och snabbare service. Vi förstår att detta kan orsaka olägenheter för kunder som föredrar telefonkontakt, men denna metod säkerställer att vi kan erbjuda dig bästa möjliga service. Vi tackar dig för din förståelse och ber dig kontakta oss via e-post på support@bymetis.se eller per post till Geurdeland 17G, 6673DR, Andelst.

Om oss

byMétis Cancellations hjälper till att avsluta prenumerationer eller kontrakt genom att skapa och skicka uppsägningsbrev på dina vägnar till företagen där du vill säga upp en prenumeration eller ett kontrakt. Du ger oss den nödvändiga informationen, vi skapar uppsägningsbrevet och du kan antingen använda brevet kostnadsfritt eller låta oss skapa, skriva ut och skicka brevet för en all-inclusive avgift på 400 kr..

Registrerad hos Nederländska Handelskammaren under nummer: 89361881.

Korrespondensadress: Geurdeland 17G, 6673DR, Andelst (ingen besöksadress)

E-post: support@bymetis.se

ByMétis Cancellations B.V., även känd som bymetis.se

© bymetis.se 2024 |

support@bymetis.se